Jack's Racing Day 2024

25ste editie van de Racing Day sfeervol verlopen

ASSEN – Afgelopen weekend stond voor Stichting Happy Smile de 25ste editie van “The Racing Day” op het programma. Over twee dagen verdeelt hadden we drieëntwintig gezinnen op de gastenlijst staan om een weekend vol ‘race’ actie te beleven.

Onze gasten genoten van vele spectaculaire wedstrijden waaronder de Mazda MX-5 Cup, de Porsche Carrera Cup Benelux, BOSS GP, Dutch GP Superkarts en de Benelux Trophy. Naast het raceprogramma diverse demonstraties, met als hoogtepunt de Formule 1-demonstratie van het Oracle Red Bull Racing F1 Team, geleid door de Schotse F1-legende David Coulthard.

De 53-jarige ex-formule 1 coureur bracht zowel op zaterdag als op zondag een bezoek aan de VIP-box van Stichting Happy Smile. Ook konden de gezinnen op de foto met de legendarische, kampioenschap winnende RB7 formule 1 bolide waarmee de Duitse coureur Sebastian Vettel zijn tweede wereldtitel behaalde in 2011.

Op beide dagen vertrokken we ook groepsgewijs naar de paddock van het TT Circuit om aldaar een kijkje te nemen achter de schermen van het TT Circuit. Zo werden het Media Center, Press Conference Room en de TV- Radio commentaar studio’s bezocht. Op de paddock gingen we aan bij diverse motorteams zoals bij Milan44 Racing en Pearle Gebben Racing. Bij Bas Koeten Racing kregen de kinderen de nodige uitleg over autoracen en mochten ze plaats nemen in een heuse racewagen.

De gezinnen genoten met volle teugen, de sfeer was perfect en de weergoden…beter konden we ons niet wensen. Kortom een zeer geslaagd weekend! We gaan ons opmaken voor de IDM Superbike in Assen en vergeet u zich niet aan te melden voor onze Familiedag 2024 op 14 september?