Featured Image

Benefiet viswedstrijd zeer groot succes

TYNAARLO – Zondag 13 oktober jongstleden werd aan het Noord-Willemskanaal in Tynaarlo één van de grootste viswedstrijden van Noord-Nederland gevist. Een zogeheten benefiet wedstrijd waarbij een deel van het inleggeld ten goede kwam aan Stichting Happy Smile.

Circa 100 deelnemers bemanden de waterkant van het Noord-Willemskanaal tussen viaduct Heideheim en Sluis 3 richting De Punt.

Om 10:00 uur werd het startsignaal gegeven voor deze vijf uur durende benefietwedstrijd. Gedurende de wedstrijd moesten de vissers de elementen trotseren. Stevige buien en windkracht vijf wisten de hengelaars te trotseren en het overgrote deel van de deelnemers kon met regelmaat een vis landden in het schepnet. Om 15:00 uur klonk het eindsignaal en na de weging van de vis vertrok men naar het kantoor van Sportvisserij Groningen – Drenthe alwaar Stichting Happy Smile haar hospitality tent had uitgezet voor de prijsuitreiking.

Voordat deze prijsuitreiking van start ging storten de organisatie zich eerst op het uiteindelijke doel van deze benefiet viswedstrijd, het uitreiken van de cheque. Dit werd gedaan door organisator Richard Sanders van Gerard Koopman Hengelsport uit Nieuw-Amsterdam, Harry de Jong van Stichting Happy Smile en gelegenheids-ambassadeur Jimmy Jintes. Jimmy heeft NCL (Neuronale Ceroïd Lipofuscinose), ook wel de ziekte van Batten genoemd en is een fervent visfanaat.

Aafje Prins nam de cheque in ontvangst met het gigantische ‘voorlopige’ bedrag van € 7500,- Dit bedrag is bijeen gebracht door alle deelnemers, donateurs en sponsoren die deze benefiet wedstrijd een warm hart toedragen.

Hierna hield de organisatie een grote verloting met een riant prijzenpakket en zorgde zanger Henk de Wit voor het nodige entertainment. De ‘Happy Smile Snackmobiel’ draaide overuren en door de speaker klonk het geluid van winnende lotnummers voor de verloting. Kortom de sfeer zat er goed in!

Stichting Happy Smile dankt alle deelnemers, donateurs en sponsoren voor hun bijdrage. “Het is overweldigend wat al deze mensen bij elkaar hebben gebracht. Met het bedrag kunnen we véél extra dingen doen met gezinnen die bij ons te gast zijn”, aldus Aafje Prins.